.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بارش باران در 7 استان
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در استان‌های شمالی و احتمال وقوع پدیده گرد و غبار در برخی نقاط غرب و جنوب غرب کشور در روزهای آینده خبر داد.

 شمال نیوز: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در استان‌های شمالی و احتمال وقوع پدیده گرد و غبار در برخی نقاط غرب و جنوب غرب کشور در روزهای آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: طی امروز (چهارشنبه) و فردا پنج‌شنبه 29 مرداد بارش پراکنده و خفیف در ارتفاعات استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه 30 مرداد نیز با نفوذ جریانات خنک شمالی، ضمن کاهش دما، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در سواحل شمالی کشور و استان خراسان شمالی رخ خواهد داد. شدت بارش در این روز در استان‌های گیلان، گلستان، شرق مازندران و بخش‌های شمالی خراسان شمالی خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه دریای خزر در روز جمعه مواج خواهد بود، گفت: در سه روز آینده وزش باد شدید، گاهی با گرد وخاک در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود که در شمال سیستان به ویژه منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه است. از اواخر روز پنجشنبه و روز جمعه نیز پدیده گرد و غبار در برخی نقاط غرب و جنوب غرب دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه همچنین به وضعیت هوای تهران اشاره کردو گفت: آسمان تهران امروز و فردا صاف، در ارتفاعات افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 40 و 27 درجه سانتیگراد و در روز جمعه کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 38 و 25 درجه سانتیگراد خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ جداگانه ای اعلام کرد: تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، بیانگر گذر تدریجی سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو از روی عرض‌های شمالی دریای خزر است. عبور این سامانه موجب برقراری جریان‌های خنک شمالی از عرض‌های بالاتر به سوی سواحل جنوبی دریای خزر شده که موجب بارش باران، رعد و برق، وزش باد و کاهش دما به شرح زیر خواهد شد:

1. جمعه30 مرداد: بارش باران همراه با رعد و برق گاهی وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان. شدت بارش در این روز در استان‌های گیلان، گلستان و شمال خراسان شمالی خواهد بود.

2. شنبه 31 مرداد: بارش باران همراه با رعد و برق گاهی با وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان. شدت بارش در این روز در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

3. از روز جمعه تا روز دوشنبه دوم شهریور، دریای خزر مواج بوده و دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور بین 7 تا 10 درجه و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب کشور بین 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

و بر اساس اخطاریه این سازمان، با توجه به پیش‌بینی شدت بارش در مناطقی از سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به شرح زیر اعلام می‌شود:

جمعه: در استان‌های گیلان، گلستان و بخش‌های شمالی خراسان شمالی.

شنبه: در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی.

از این رو توصیه می‌شود اقدامات و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی بعمل آید و از شنا کردن در دریا و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل خودداری شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.